woensdag 26 juli 2017

Nu maar hopen dat ie niet wordt opgevreten.

Het was wel een paar dagen afzien na de Nijmeegse. Het beleef niet bij een dik en ontstoken teentje, de hele enkel volgde. Inmiddels is het leed geleden.

Voordat we weer naar het zonnige zuiden afreisden hinkepinkte ik eerst nog even naar onze toekomstige woning waar we vanaf de galerij zicht op de dijk, de boten en Texel hebben. 
Tenminste als alles naar wens gaat want dan is het volgende week maandag geregeld.


Hier zagen we gisteravond een prachtige zon ondergaan. Hij lijkt niet volledig rond. Zal wel met luchtlagen te maken hebben.


De eerste afgevallen amandelen en drie rijpe vijgen lagen in prachtig strijklicht op tafel.


Vanmorgen eerst even de tuin in om de eventuele schade op te nemen. Want stekken en zaailingen willen veel aandacht en die hebben ze de afgelopen twee weken nauwelijks gehad.
Wel had ik goed nagedacht over een bewateringssysteem. Alle potjes zette ik op schotels of in bakken. Daarin plaatste ik een waterslangetje. Om het waterpeil te regelen boorde ik een gaatje op een centimeter van de onderkant.
En...... helemaal goed. Alles heeft het overleefd. Nou, uh, op een zwakke Oleander stek na dan.



Bijzonder trouwens dat in de droge hitte die hier heerst onkruiden schijnbaar moeiteloos voldoende vocht kunnen vinden. Vanmorgen knipte ik een onkruid vlak boven het maaiveld af. Na een uur was er rond de wortel een nat plekje te zien. Vocht dat door de wortel actief wordt opgenomen uit de grond en naar boven wordt getransporteerd.


En..... de eerste tomaat is al aardig op weg om lekker rijp te worden. Voor zover ik me kan herrinneren is dit mijn eerste zelf gekweekte tomaat.


Rick nam het zwembad onderhanden.


En dit sprinkanenmannetje zijn vrouwtje.
Ze waren zo slecht te onderscheiden op het grind dat ik ze pas, nadat ze twee keer waren weggesprongen zag.





Soms lijkt Japan heel ver weg. Maar deze karpers kregen we afgelopen weekend en daar zijn we heel blij mee.


Met groeten Ton

Geen opmerkingen: