vrijdag 31 juli 2015

Hulp

Nadat we gezamenlijk het huis hadden schoongemaakt en de nieuwe gasten hadden ontvangen wilden we genieten van de zon.
Maar al snel liep de lucht vol met bewolking.
Wat is dit voor gedoe, riep Rick enigzins gefrustreerd, boven zee is het helder.
Oei, dat gebeurt vaak in de tweede helft van de zomer. De bewolking ontstaat dan boven land. Slechts een smal randje aan de kust blijft dan helder.
Dus togen we om 17.00 uur naar Egmond aan Zee.

En als altijd creƫeren we dan een parkeerplek aan de boulevard.
Daar aangekomen zijn alle plekken bezet. Ik rijd langzaam langs de auto's om te kijken of er iemand bij een auto staat om in te stappen en weg te rijden.
Jaaaa, daar staat een gezin allerlei spullen in hun auto te stoppen maar...... er iets voor staat al een auto te wachten om de vrij te komen plek op te vullen.
Die heeft een mazeltje, zegt Rick.
Ik wacht even op een tegemoetkomende auto en passeer dan de wachtende auto. 
Eenmaal daar voorbij zie ik een mevrouw die naar de auto loopt, naast die van het gezin dat hun auto staat in te laden.
De vrouw stap snel in en rijdt nogal kwiek weg. 
Ik sta een beetje in een dillemma: ga ik in die plaats staan of de reeds wachtende auto?
Er gebeurt niets dus ik besluit achteruit in te parkeren maar direct draait de wachtende auto zijn neus in dezelfde plek.
Wat er toen gebeurde vond ik werkelijk bijzonder.

De vrouw van gezin dat nog steeds bezig was spullen in te laden sprak de inparkerende man aan.
Luister: u wacht op onze plek. U heeft ons daarover aangesproken. Het is niet netjes om dan een plek in te pikken die een ander heeft  gezien. 
De auto gaat achteruit en ik kan rustig inparkeren.
Zeg, vroeg de vrouw, nadat ze Rick had verteld wat ze tegen de andere automobilist had gezegd, heeft u al een parkeer kaart?
Nee.
Dan mag u die van mij hebben. U kunt nog tot 19.00 uur parkeren.


Dus stond onze ouwe trouwe Jimny heerlijk te glanzen in de zon terwijl wij lekker op het strand van een koud pilsje genoten.


De windmolens stonden stil en omdat het zo helder was kon je ook de molens in het verder gelegen park goed zien.



Met groeten Ton

Geen opmerkingen: