maandag 10 augustus 2015

Sumatra, Java, Bali, Lombok,

Sumbawa, Sumba, Flores met tussen de laatste twee de Komodoeilanden.

Kijk dát rijtje ken ik uit mijn hoofd want 25 jaar geleden heb ik al die eilanden bezocht.

Voor de Nederlandse eilanden heb ik het ezelsbruggetje TVTAS nodig. Misschien gaat dat nog veranderen want met de dagtocht naar Vlieland heb ik, op Schiermonnikoog na, alle eilanden bezocht.

Vrijdagavond kwamen vrienden en zus een weekje op visite en wat doe je dan? De tourist uithangen.

Dus zaterdag lekker met de fiets het eiland rond wat eigenlijk neerkomt om van terras naar terras te fietsen en tussendoor te genieten van vogels, wad, schorren, mensen en een verdwaalde zeehond, schelpen gooiende meeuwen en parachutisten die en masse gelost werden.


Ook nog even naar de slufter waar we de enige zwemtocht van Egbert in herinnering brachten want het zou tenslotte zijn achtste geboortedag zijn.


Als afsluiting van de dag uit eten bij strandpaal 12 ter gelegenheid van Rick's vijftigste verjaardag maart jongstleden. (Oeps vijfenvijftigste)

Zondag stond er een bootocht naar Vlieland op het programma. Die leek zaterdag eerst nog niet door te gaan vanwege een defect aan de boot maar dat kwam allemaal nog goed. 

Ik heb altijd gezegd dat ik Nederland wel zou bekijken als ik ouder was en het lijkt erop dat dit aan het gebeuren is. En wat is Nederland toch mooi. Zeker met een zonnetje, aangename temperaturen en dat in de wetenschap dat het op het ogenblik in Spanje onprettig warm en vochtig is.


Koffie op de boot.


Genieten van de prachtigste Vlielandse blauwen


ruimte, nostalgie 


en een blik op Ameland. (Oeps Terschelling)

Kortom: wat hebben we toch een heerlijk leven.


Met groeten Ton


3 opmerkingen:

Aart zei

Wat je zegt Ton, wat een heerlijk leven hebben we. Wat zijn de wadden toch prachtig hé. Groetjes uit Barbarroja.

Anoniem zei

Hoi Aart,
Met al dat gereis en verschillende wooonplaatsen kan ik niet anders zeggen dat ik het overal mooi vind en me eigenlijk overal thuis voel. We zijn toch wel heel erg bevoorrecht.
Met groet Ton

Anoniem zei

Dat rijtje Indische eilanden zit ook nog steeds in mijn hoofd ,dat werd er vroeger wel ingestampt op de lagere school.