vrijdag 14 augustus 2015

Een gouden team




En dan bedoel ik niet alleen zoals we hier door vriend op de foto gezet zijn in het flateuze avondlicht.

Nee het is eigenlijk een feest om samenwerkend door het leven te gaan. Vandaag opnieuw ons Heiloose huis schoongemaakt. Ieder doet wat ie wil doen. Dat leidt niet een half schoon huis omdat niemand de toiletten wil doen. Nee, ik doe de dingen waarvan ik weet dat Rick ze liever niet doet en andersom. Tuurlijk wordt er ook wel overlegd omdat we van de 'ongeschreven regels' afwijken.
Heb jíj dat kassie nou al afgestofd, vroeg Rick, wetend dat ik niet van afstoffen ben.
Ja, antwoordde ik, ik dacht laat ik dat nou ook eens doen.

Met de verhuur gaat er ook wel eens wat kapot of raakt er wel eens iets kwijt. Aan de andere kant hebben we dan ineens een paar vreemde handdoeken of een paar keuken attributen.


Alleen de garde en het theezeefje horen in dit huishouden thuis.

Omdat ik de groententuin voor de gasten een beetje een groen aanzien wilde geven heb ik in het voorjaareen flink aantal bonen geplant.


En groen is het.

Als u wilt kunt u bonen plukken uit eigen tuin, zeg ik steevast tegen de gasten. Ze roepen dan altijd dat ze dat gaan doen.
Nou, ik twijfel eraan.
Tussen het werken door heb ik ongeveer tien kilo sperziebonen geplukt. Nou, uh, meer getrokken want ik gunde mezelf niet zo veel tijd. Vervolgens heb ik de halve buurt van bonen voorzien en had ook nog wat over om mee te nemen voor onze ItaliaansTexels buren.


Sommige gasten hebben leuke ideeën.
Ineens staat de eend niet meer op de vijverrand maar op een omgekeerde plantenbak.


En een update van de Cycas.


Kortom wederom een dankbaar mens.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: