vrijdag 3 juli 2015

Niet gedacht

Wat ben ik toch blij met de gasten die we in ons Nederlandse huis ontvangen. Ze zijn niet alleen heel aardig maar ook vanmorgen zag het er weer keurig uit. Natuurlijk moet ik alles schoonmaken maar ik hoef geen puin te ruimen.
Dus had ik alle tijd om ook in de tuin te werken en die tijd had ik wel nodig.

Ik heb gisteren geen aardbeien geplukt zodat u vandaag ook nog wat kan plukken, zei de Duitse huurder.
En plukken kon ik want de gasten hadden beslist geen tuinervaring. (of waren zeer kieskeurig) 
Volgens mij hadden ze slechts hier en daar een aardbei weggehaald. Een die waarschijnlijk groot, rood en gaaf was. Kleine overrijpe of die met een onregelmatig uiterlijk of met een plekje of die waren aangevreten door een vogel zaten nog keurig aan de planten.

Uiteindelijk had ik voldoende aardbeien voor 10 potten jam terwijl ik de inmaak mogelijkheden dit jaar al had afgeschreven.


Was wel een beetje behelpen in ons kleine Potviskeukentje maar het is heerlijk geworden. De Texelse Vlierbloesem heeft haar weg ook naar de aardbei jam gevonden.

Met groeten Ton




Geen opmerkingen: