zondag 5 juli 2015

Schijnheilige

Vorig jaar tijdens de wandeling naar Santiago de Compostella dacht ik na ongeveer twee weken een mystieke ervaring te hebben en schreef er in mijn blog van 23 april 2014, het volgende over.

Van La Roda naar San Clemente 40 kilometer (zou eigenlijk 36 zijn)

Vanmorgen uitgerust om 6.30 op pad. Wandelend door wat graanvelden viel me ineens wat op. De zon stond nog heel laag en als ik naar het koren keek viel de schaduw van mijn hoofd op het groen. Precies rond mijn hoofd leek het wel te glinsteren. Ik vroeg het voor de zekerheid maar even aan Rick en hij zag exact hetzelfde bij zijn schaduw.

Dat was een beetje een teleurstelling want ik dacht een mystieke ervaring te hebben.





Ons abonnement op de NRC bestaat uit een digitale met zaterdag een papieren editie. Heerlijk om zaterdagochtend rustig aan tafel te lezen met een knisperende krant en een kopje koffie.
Nu ben ik een beetje gemakzuchtig en heb het bezorgadres nog steeds niet veranderd. Dus wordt de krant nog steeds niet op Texel bezorgd.
Regelmatig neem ik de papieren editie mee van huis om nog hier nog eens "iets na te lezen". En wat vond ik in de krant van 20 juni jongstleden?


Met groeten Ton

Geen opmerkingen: