dinsdag 6 augustus 2013

Niet handig

Er zijn tijden waarin ik lees en lui ben en tijden waarin ik van boeken niet wil weten maar van alles doe.

Mijn zus heeft een boekenbon gewonnen van €100 maar zelf leest ze niet zo veel. Ze vraagt aan vriendinnen of die nog een leuk boek willen lezen, mijn zus koopt die dan en leest ze alvorens ze weg te geven.
Toen we haar afgelopen zaterdag afhaalden van haar huis om uit eten te gaan lag er een dik boek op de tafel.
Das een dikke pil.
Als je hem lezen wilt mag je hem wel meenemen hoor.
Ik las de flap, was niet helemaal onder de indruk maar stopte hem toch in mijn rugzak.

Thuis haalde Rick het boek uit de tas, las de flap en maandagavond was ie uit. Zevenhonderd pagina's.
Op mijn vraag of het boeiend was kreeg ik slechts een keelkank als antwoord.
Duidelijk wel dus.

Ik ben vanmorgen begonnen. Niet handig als er nog zoveel te schilderen is.

Met moeite lukte het me na een pauze los te rukken. Gelukkig gaat het morgen regenen en kan ik een beetje opschieten in Het zevende kind van Erik Valeur.


Met groeten Ton

Geen opmerkingen: