zaterdag 16 februari 2013

Wilskracht

De vakantie kilo's zijn er nog steeds niet af.

Al een paar weken proberen we die deraf te krijgen maar zijn niet succesvol daarin.
Maar dan moeten we ook uitspreken dat we er echt iets aan willen doen, zei Rick vanmorgen vroeg.
OK. Laten we vanaf vandaag weer normale porties eten, geen snoep en koek kopen en de chocolademelk beperken tot één beker per dag.

Na het eten van een appel vertrok ik naar de sportschool voor een uurtje spinning. Toen ik thuiskwam was het eerste dat ik riep "dan is het nu tijd voor de chocomel"
Om 12 uur twee sneetjes brood met kaas en jam en aansluitend met de honden wandelen.
Heb jij ook zo'n honger?
Ja. We hebben tenslotte al 20 minuten niet gegeten, was mijn sarcastisch antwoord.

Wat werkt het brein toch wonderlijk we hebben tot nog toe alleen geen koek gegeten en voor ons gevoel snakt het lichaam al naar voedsel.
Gisteren in het NRC gelezen dat het ook geen zin heeft om op dieet te zijn. Het is beter om gewoon iets minder te eten.

Daar zit wat in , zei Rick, en als we dan één keer per week een 'zondigdag' doen moet het goed gaan.
Als we die nou op zaterdag doen?
Lijkt me goed.
Maar dan beginnen we vandaag!
Goed hoor.

Wat moet ik halen bij de VOMAR vroeg ik bij thuiskomst.
Nou eh, iets hartigs en iets zoetigs.
Dus kwam ik thuis met een zak paprikachips een zak drop en een reep chocolade.


De redding komt waarschijnlijk in Spanje. We kunnen daar niet meer naar onze favoriete chinees, die is namelijk gesloten vanwege de crisis.

Met groeten Ton






Geen opmerkingen: