vrijdag 22 februari 2013

Oneigenlijk gebruik

De omgevallen acacia zag er zo troosteloos uit dat ik binnen tien minuten na aankomst al stond te zagen.
Weg met dat ding. Eerst de takken eraf en daarna de stammen in korte stukken gezaagd.
Gooi je het de helling af?  vroeg Rick.
Dat was ik eigenlijk wel van plan maar ik weet niet of dat een goed idee is vanwege brandgevaar. Als er eens brand komt ligt er wel heel veel brandbaar spul.
Maar nu?
Ik denk dat ik het direct ga verbranden.
Doe je wel voorzichtig, je weet hoe het kan aflopen.

Omdat het nogal veel was moest ik wel even nadenken waar ik dat het veiligste zou kunnen doen.
Toen Rick de brand lucht rook stak hij zijn hoofd even om de hoek.
Gaat het? Om vervolgens te roepen: is dat de nieuwe bestemming voor  de vijver?






Omdat het vandaag niet zulk mooi was hebben we een klus aangepakt. Je moet tenslotte toch wat en morgen verwachten ze weer beter weer en dan willen we met de luie lijven in de zon zitten.

Op het onverharde deel van de toegangsweg ontstaat met regen een grote plas. We hebben daar al eens een kuub grind ingegooid en hebben we twee jaar geen last meer gehad. Het werkt dus omdat nogmaals te doen.

"We komen het vanmiddag om 15.30 brengen".
Wat denk je dan als Nederlander in Spanje? Als we om half vier met de voorbereidende werkzaamheden beginnen zijn we klaar als de vrachtwagen komt.
Jammer dan, meneer stond keurig op tijd op de afgesproken plek.
Hij verspreidde de zes kubiek meter grind keurig op het laagste deel van de weg. Toch bleef er nog wel een uurtje hark en schep werk te doen.

Hark jij maar, zei Rick, daar ben jij handiger in.Maar omdat ik wat ongeduldig ben, ging ik duwen met de hark, die ik overigens vanmorgen nieuw heb gekocht. En met vijf minuten zag ie d'r zo uit.



Met groeten Ton








Geen opmerkingen: