vrijdag 8 februari 2013

Het verveelt nooit

Zolang is gepensioneerd ben loop ik dagelijks een rondje door het park. In het begin soms drie keer. Ga je nog wandelen? belde mijn zus.
Nou, ik heb al een rondje gedaan maar ik kom er aan. En dan wandelde ik met plezier nog een keer 5 kilometer.
En als Rick s'avonds dezelfde vraag stelde, ging ik nogmaals lekker mee.

Het park is indertijd ontworpen met onderliggende gedachte dat het dorp weer 'sluimerend in het groen zou liggen'.
Ik vind dat het goed is geslaagd zeker omdat er vanuit het park aansluiting is met de omliggende omgeving zoals weiden en duinen.
Vervelen doet het me na al die jaren nog steeds niet. Ik verbaas me steeds opnieuw: over de kleur, de schaduwen, de doorkijkjes, de vogels, het uitlopen van de bomen en.... hoe weinig er eigenlijk gebruik van wordt gemaakt.

Impressie van vandaag.

 
Prachtige wolken

 
Het dijkje van de Heilooƫr vaart met rietkraag, populieren en dennen op de achtergrond

 
Doorkijkje naar Alkmaar.

 
De kranen zijn bezig me de aanleg van de leidingen voor de ondegrondse gasopslag in Bergen
 
 
 
Met groeten Ton


Geen opmerkingen: