zondag 29 april 2012

Everything is a present


Ik schrijf regelmatig over dingen waar ik dankbaar of blij over ben. Maar er zijn op z'n minst net zoveel zaken waar ik over mopper.

Vandaag kreeg ik een link van een interview met Alice Herz. Ze is 108 jaar oud en overlevende van de holocaust. Ze heeft een paar mooie uitspraken die mij zeer inspireren.
Aanrader om te luisteren. klik hier

Mijn lijstje van nare gebeurtenissen, tegenslagen en dingen die niet lukken, die ik vanaf nu in een ander daglicht kan zien.

Probeer al drie dagen een tekst te importeren op de weblog van Nootzaak.
Dat er is ingebroken in ons huis.
De tuinbonen die niet opkomen.
Ik heb drie nestkastjes in de tuin en in niet een wordt genesteld.
Dat de olijfstekken zijn mislukt.
Dat mijn moeder dement is.
Dat ik als kind seksueel misbruikt ben.
Ik heb drie nestkastjes in de tuin en in niet een wordt genesteld.
Mijn eerste relatie na zeven jaar kapot ging.
Het dak van de garage lekt.

Met groeten Ton

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste Ton,
In mijn olijfstekken is een wonder gebeurd. Er zit één klein uitlopertje aan, waardoor ik heel blij ben.
Dankzij jou is dit gebeurd. Hopelijk vergeet je hierdoor die nare zaken.
Houd je hoofd recht.
Ciao
A3, de man van.................

Ton zei

Hoi A3,

Ik voel me zeer vereerd met je compliment maar het lijkt wel of ik er persoonlijk voor heb gezorgd. Dat zou bijna betekenen dat ik de Schepper ben en dat is toch echt niet zo. Volgens mij is het je eigen verdienste. Ik vind het uiteraard wel heel leuk dat de eerste tekenen van leven er zijn. Dat geeft me weer meer vertrouwen na mijn eigen mislukking met de stekken. Ik hoop dat mijn stekken in Spanje het wel gaan doen, en dat ga ik half mei controleren.
Als er wat meer te zien is aan jouw stekken zou ik het leuk vinden om een foto te zien.

Met groeten Ton