vrijdag 27 april 2012

Australorp

Het voordeel van internet is dat je allerlei informatie kan vinden
Het nadeel is dat er zoveel tegenstrijdige informatie is en daar word ik een beetje onzeker van.

Australorp kippen, de hennen wegen tot 3 kilo en leggen ongeveer 260 eieren per jaar.
Nogal indrukwekkend.

Wanneer ga je aan je kippenhok beginnen? vroeg Rick gisteren.
Ik weet eigenlijk niet hoe groot ie moet worden, antwoordde ik.

De aanbevelingen gaan van 1 tot 6 vierkante meter per kip.
Dat betekent dat ik, met de meest gunstige omstandigheden, 1,8 kip kan houden op de beschikbare ruimte.
Van krielkippetjes kunnen er uiteraard meer in, maar die wil ik niet. Ik wil 'echte' kippen.

Mijn kippen moeten wel een goed leven hebben bij me want van de pluimveeindustrie word ik een beetje misselijk.
Maar kan ik nu drie grote kippen in een ren van 11 vierkante meter houden zonder me schuldig te hoeven voelen?

Australorp kippen. De hennen wegen tot 3 kilo en leggen ongeveer 260 eieren per jaar.


Met groeten Ton

Geen opmerkingen: