dinsdag 24 april 2012

Spanje

Sinds Bloger een nieuwe interface heeft heb ik via de Ipad maar zeer beperkte mogelijkheden. Foto's opladen is bv niet mogelijk ( of ik heb het nog niet door, zou zomaar kunnen) ook is de spellingscontrole afwezig en kan ik geen regels overslaan.
Daarom schrijf ik vandaag nog wat over de afgelopen dagen in Spanje.

In het vliegtuig naar Spanje gaf de piloot, bij het naderen van Malaga het actuele weer door: 14 graden. We keken elkaar een beetje beteuterd aan "dat lijken wel Nederlandse temperaturen" maar de stewardess corrigeerde dit later door te melden dat het 22 graden was. Kijk dan begint het meteen leuk te worden. De volgende dag echter regende het maar leverde wel een mooie regenboog op en zachte aarde om goed in te werken.
Tijdens een bezoek aan Perla de Frigiliana hadden we een gesprek met de eigenaar. We willen ons huis, Los Zuecos, meer gaan verhuren en zoeken een nieuwe beheerder. Hij wil de verhuur gaan doen en had meteen een hele berg aan ideeën.
Een Jacuzzi, een buitendouche, een groter terras op het nieuw aangekochte perceel etc. Daags erna zijn we meteen aan de slag gegaan en hebben een Jacuzzi een buitendouche gekocht. Ook hebben we 3 kuub grind en gronddoek aangeschaft om het terras te maken.
Nu lijkt wel of er maar een soort grind is: grijs. Overal wordt dat gebruikt maar ik vind het niet goed passen. De kleur wijkt teveel af van de natuurlijke kleur van de rotsen in de omgeving. We moesten er nog wel even naar zoeken maar hebben het gevonden. Omdat het weer inmiddels al behoorlijk beter was geworden, was tijdens het werk behoorlijk zweten. Maar we zijn zeer in ons nopjes met het resultaat
Na onze wandeltocht van Sevilla naar Santiago de Compostela heb ik, om in de sfeer te blijven, een steenman gemaakt. Maar omdat de oude tuin te klein was, kwam hij eigenlijk niet tot zijn recht.
Ik heb hem gisteren verplaats naar de nieuwe tuin. Zo op het randje van de berg steekt hij mooi af tegen het blauw van zee en lucht. Ik kan niet wachten tot hij in wat groen staat.


Toch lijkt het steeds lastiger om naar nederland te gaan. Er gaat veel liefde in Spanje zitten en liefde is moeilijk achter te laten.


Met groeten Ton




2 opmerkingen:

anne zei

Ontroerend. We begrijpen je helemaal. Qué pais...

Aart zei

Ook een mooi gebied waar jullie Spaanse huis staat Ton.