zondag 27 november 2011

Wat zegt ie?

Vanmorgen op visite bij mijn moeder waar ook de dementerende buurman aanwezig was. Buurman heeft veel stokpaartjes en mijn moeder heeft totaal geen inbreng meer in het gesprek, is doof en weigert haar hoortoestellen in te doen. Hier een sfeerbeeld van het gesprek.

Buurman kijkt naar mij en zegt: "Je bent weer goed kort eknipt he je gien kouwe kop met dit weer?"
Mijn moeder glimlacht, kijkt naar mij en vraagt "Wat zegt ie?"
Hij vraagt of ik geen kouwe kop krijg met dit weer.
Oh.
Vervolgens vraagt ze."Wat zie ik daar nou achter die deur?"
Wat bedoel je? vraag ik.
Nou achter die deur.
Ik zie zie niets, antwoord ik.
Oh
Bij die boerderij is het geld op, zegt buurman. Ze hebben het hele dak vernieuwd en nu gebeurt er niets meer. Jij ken die mensen toch? Wat zijn dat voor lui?, vraagt buurman.
Ik ken alleen die mevrouw via de hondentraining en verder niet.
Nou, ze hebben niet geeneens een hond.
Wat zegt ie? vraagt mijn moeder.
De buurman zegt dat het geld op is bij de boerderij en dat er nu niets meer gebeurt.
Oh.
Onze pastoor is weg en we weten niet of we nog een ander krijgen, brengt buurman in.
Nee dat kan nog wel eens lastig worden. Er worden tegenwoordig zelfs pastoors uit Polen en Afrika gehaald om hier te werken., zeg ik
Nou de paus is ook een Pool zegt buurman.
Wat zegt ie, vraagt mijn moeder.
Buurman zegt dat de paus een Pool is.
Oh

Na een uurtje heb ik genoeg gehad en kondig mijn vertrek aan.
Leuk om even bij te praten zegt buurman.
Wat zegt ie? vraagt mijn moeder.


Met groeten Ton

1 opmerking:

yvonne zei

Zo gaan die gesprekken, en toch denk ik dat buurman en moeder het goed vinden zo..