maandag 7 november 2011

Gecamoufleerd

Mijn zus en ik hebben enkele jaren geleden de betonnen keermuur langs onze weg geschilderd. Omdat ik inmiddels wat ervaring had van afbladderende muren heb ik de verf ongeveer 4 keer verdund. De verflaag wordt dan zo dun dat het er volledig intrekt en niet bladdert. Het dekt beroerd maar dat is eigenlijk niet erg. Het mooiste is als de muur wegvalt tegen de rotsen en die hebben ook geen egale kleur. Snel, slecht, vlekkerig schilderwerk geeft het beste resultaat.  Eigenlijk zou je het moeten 'sponzen' maar dat is me teveel werk. (ik ben van: 20% energie geeft 80% van het resultaat)
En het resultaat is dat de muur aardig opgaat in het landschap.
Gisteren vroeg de buurman: Zeg Ton, zou je onze tuinmuur aan de buitenzijde net zo willen schilderen als de keermuur?
Ik zie het als een compliment en daar doe ik bijna alles voor en heb vandaag, met veel plezier, de tuinmuur slecht geschilderd in de kleur 'Alhambra'.

Met groeten Ton

1 opmerking:

yvonne zei

Moet hier toch om lachen, krijg je nog extra werk ook.
Maar je hebt gelijk, denk dat de muur zo veel mooier bij het landschap past als dat ie harstikke glad geverfd was. Zo zie je maar: 20% inzet geeft best wel 100% resultaat!