zaterdag 26 november 2011

Doe nu maar weer gewoon

Woorden van mijn moeder die ze gebruikte om zichzelf of ons weer in het gareel te krijgen.

Na drie dagen van 39 graden, vandaag weer op normale temperatuur wakker geworden. Rustig begonnen met de zaterdag editie van het NRC en een beker chocolademelk. Daarna ging ik stoofpeertjes schillen om ze vervolgens lekker te laten stoven. Een klusje waar je geen haast bij wilt hebben.

Gaat de telefoon.
Dat kan alleen maar je bazin zijn van de wassalon; zegt Rick
Nou dan heeft ze pech. Ik zit al te zweten bij het schillen van de peren.
Wat blijkt: haar moeder heeft een ernstig herseninfarct gekregen en of ik de wassalon wil draaien zodat ze naar haar moeder kan.
Ik zeg natuurlijk ja, maar wel dat ik het een beetje rustig aan doe.

Na drie en een half uur wassen, strijken en klanten helpen ben ik wel moe, maar ook weer in mijn 'normale doen'.

Met groeten Ton

1 opmerking:

yvonne zei

Tjee, met zo'n temperaturen in een wassalon is afzien hoor.
Het ruikt er wel lekker: in Frigiliana was er om de hoek bij ons een wasserette, heerlijk rook dat !