woensdag 2 november 2011

Ook dat is Spaans

Vandaag zouden de werkzaamheden starten. En ze zijn eigenlijk wel gestart maar veel verder dan een start zijn ze niet gekomen.
De mannen waren op tijd en gingen na wat overleg aan het werk. Toen werd er gewacht op de vrachtwagen die natuursteen zou komen brengen voor de te metselen trap. Ook die kwam keurig aan en werd leeggekiept. De buren keken er eens goed naar en kwamen tot de conclusie dat het de verkeerde soort was, ze hadden een meer witte besteld. Of ik dit even in mijn beste Spaans wilde meedelen aan de chauffeur. Natuurlijk wilde ik dat wel en het is me ook gelukt. Maar er lag al wel een kuub of 10 steen op de werkplek dus daar was niets meer aan te doen.
En dit vind ik nu zo prettig aan de Spanjaarden: de chauffeur (mede directeur van het aannemersbedrijf) keek ernaar, keek nog eens naar de buren en vroeg "seguro?" en dat was dat. Geen geĆ«mmer of gemopper. Morgen komt er een wagen met witte stenen.

Met groeten Ton

1 opmerking:

Marit zei

Van dit soort mensen kunnen wij hier nog veel leren! Succes vandaag weer!