vrijdag 21 juli 2023

De tiende is binnen

Op de laatste dag is iedereen een beetje opgewonden. Het is leuk maar ook wel lekker dat het vandaag weer klaar is. Vier dagen is wel genoeg, hoorde ik iemand zeggen.

Leuk aan de vierdaagse is sowieso de gesprekken die je met anderen hebt. Meestal wat oppervlakkig over de wandelongemakken maar soms ook meer de diepte in.

Vanmorgen totaal ander weer: mistig. Prachtig maar ook wat koud.


De eerste stop is pas na tien kilometer met koffie en wat noten.


Daarna lekker tussen de bomen


met zicht op de landerijen en ponies.


Ik vind de rust in het buitengebied heerlijk. Slechts het geschuifel van schoenen en het rustgevende gemurmel van stemmen met soms nog het gefluit van een vogel. Zelfs de zang van deze man met accordeon is een weldaad voor het oor.
.

Het wandeltempo lag hoog en voordat we het wisten liepen we over de Maasbrug. Een mooi punt om de stoet op de dijk te zien.


En dit is altijd het hoogtepunt van de hele vierdaagse: de pontonbrug in Cuijk aan de Maas.


De aanloop naar Nijmegen is ongeveer een kilometer of twaalf en terwijl we daarop liepen ontstonden er donkere wolken.


Wat verder, net voordat we de Via Gladiola opliepen, zagen we dat de straat nat was van de regen. Maar wij, mazzel als altijd, kwamen droog over de finnish.


De medaille die bij de tiende gelopen vierdaagse hoort werd me opgespeld.
Ik keek wat verbaasd.
Maar de tiende spelden we op. Dat hoort erbij, net als een hand en een felicitatie.

We liepen als kieviten en kwamen om 14.30 de finish over. Geen centje pijn of ander ongemak behalve vermoeide voeten. 

Terwijl we onderweg waren kreeg ik deze foto toegestuurd.
Ton, voor je teen. Op naar de vierdaagse van 2024.



Het zit er weer op. Net als de verwennerij door Agnes want uiteindelijk heeft zij drie dagen het dinner verzorgd.
Dank Agnes en wandeldames: het was een geweldige week.


Met groeten Ton

11 opmerkingen:

Bertiebo zei

Wat een prestatie. Gefeliciteerd!

Petra1945 zei

Fijn, tien keer is in elk geval een gehaald doel. (Inderdaad een kruisje waardig!) En volgend jaar zie je maar verder, wie dan leeft die dan zorgt.

sjannesblog.com zei

Fantastisch, gefeliciteerd!

Janny zei

Ik lees maar zo af en toe op je blog. Toevallig las ik vandaag een aantal van je blogs over de aanloop naar de vierdaagse en de vierdaagss zelf. Fijn dat het zo goed gegaan is. En net zo leuk dat je er zo aanstekelijk over schrijft. Ik ben meer een fietser dan een wandelaar. Ik loop wel veel met onze honden, maar ben zeker geen vierdaagse materiaal.
Nog veel na plezier voor jullie.

Y. Schoutsen zei

Van harte gefeliciteerd allebei!!!

Petra zei

Zo kijk je er enorm naar uit en zo is de 10de keer dan alweer voorbij knap gedaan hoor. Volgens mij hadden jullie geen klagen over het weer, echt wel fijn wandelweer hier tenminste het is daar natuurlijk altijd een paar gr warmer. Ik ben zelf ook wel van het wandelen maar zou zelf de afstand willen bepalen 40 km zou mij echt veel te veel zijn. Maar de sfeer en alles eromheen lijkt mij SUPER gezellig. Top gedaan weer hoor.
Groetjes Petra

Marthy zei

Gefeliciteerd kanjers!

miekequilt zei

Mooi zo! Gefeliciteerd!

Lilianne zei

Lieve Ton en Rick,
Het waren 5 fantastische dagen die wij met jullie samen mochten beleven bij Agnes.
Dank daarvoor. Ik heb echt genoten. Tot gauw ziens en zeker tot volgende Vierdaagse.

Liefs,
Lilianne

jan zei

Gefeliciteerd met de 10e en Rick? zijn 12e?

Ton zei

Hoi Liliane, Dank voor je lieve woorden en ook wij hebben genoten. De datum voor de volgende Nijmeegse staat al in de agenda hoor. Met groetenTon en Rick