woensdag 19 juli 2023

De helft zit er al weer op

Eerst was er wat regen voorspeld, maar dat verdween wat later uit de verwachtingen. Maar gisteren dook er toch weer wat nattigheid op. 
Wat te doen? Regenjassen mee? Extra sokken?
Het werd alleen het regenjassie dat we niet gebruikten want er vielen welgeteld 12 spetters. Wederom geweldig wandelweer. Zelfs met een wat beslagen lucht dus kreeg ook de huid het niet te zwaar te verduren.


Mooiste plekje langs de route en bijna elk jaar zet ik het op de foto. We zijn dan al ruim twee uur onderweg.


Voor mij blijft wandelen in het groen te verkiezen boven dorp of stad.


Zelfs al lopen er bergen mensen samen met me op. 

Na vier uur zijn we in Wijchen waar Karin, de tijdelijke Alt in het Spaanse koor en haar man het ontbijt zouden verzorgen.


Heerlijke tomatensoep, broodjes met salade en een appelflap. Wat wil een mens nog meer? 
Nou uh, langer pauzeren om de voeten rust te gunnen en om langer bij te praten. 
Maar een uur is echt de max.

Dank Karin en Matt voor de gastvrijheid.


Een nagekomen foto van de wandelaars. Ook de zus van de Alt wandelde de vierdaagse.

Dan weer verder. 

We waren best vaak mazzel met de orkesten en bandjes en hoorden er veel spelen.


Half drie bij de finish. Natuurlijk eerst ijs en dan, wat is dat weldadig, met de fiets naar Agnes.

Inmiddels komen er ‘water in de mond doen lopende geuren’ uit de keuken, zijn we opgefrist en is er ook al een tukje op de bank gedaan.

Op naar dag drie.


Met groeten Ton

13 opmerkingen:

Anoniem zei

Nou zo maak ik t toch een beetje mee! Kijk ook lekker tv Gelderland 😉 nog veel wandelplezier! An

Anoniem zei

En heerlijk om zo verzorgd te worden onderweg.

Mevrouw Niekje zei

Ik kijk naar Het gevoel van de Vierdaagse op NPO1 en zo loop ik ook een beetje met jullie mee! Zie hoe leuk het is en dat er veel mensen zijn die een bijzonder verhaal te vertellen hebben. Succes met dag drie morgen!

Jan zei

Goh, Al weer 2 dagen er op zitten gaat goed wij zitten de hele dag binnen 39 graden en weinig zon kun je nagaan. succes met de laatste dagen.

Petra1945 zei

En, hoe ging het op dag II met de blaren?

Anoniem zei

Ik stalk jullie niet hoor maar jullie zijn in beeld bij gevoel van de Vierdaagse op npo 1, rond de 11 minuten in de aflevering! Welterusten! Groeten van An

Rietepietz zei

Op je site gewezen door Petra neem ik even een kijkje. Al liep ik de vierdaagse maar één keer toch herken ik wel wat je schrijft. Gewoon bij tijds binnen willen komen en dus niet te lang blijven rusten. En zeker ook liever in het groen wandelen als is het supporteren in de dorpen natuurlijk heel gezellig.
Succes morgen en over morgen, op naar de via Gladiola.

Petra zei

Wat een verwennerij, heerlijk ff rusten#kletsen#eten lijkt me zwaar om als je zo lekker zit weer aan de wandel te moeten gaan. Maar jullie zijn bikkels dus gaan met die banaan. Succes morgen en hopelijk weer goed wandel weer. Groetjes Petra.

miekequilt zei

Fijn dat het weer goed ging. Morgen alweer over de helft. Het is leuk om te lezen hoe het jullie gaat.

KnutzEls zei

Beetje laat, maar wel van harte succes met wandelen en met de wandelwol. 🌻🌻🍀

Anoniem zei

Ben benieuwd hoe jullie de temperatuur hier vinden ,lijkt mij dan koel vergeleken met de Spaanse hitte !?
Succes met de vierdaagse !

Groet Peter.

Marthy zei

Kanjers zijn jullie en zoals altijd halen jullie de eindstreep wel.Veel plezier verder!

Y. Schoutsen zei

Zet hem op!