donderdag 6 juli 2023

De dag begon met gegrom



Terwijl mijn zus in Alkmaar gisterochtend vertelde over de kracht van overtrekkende Poly zaten wij hier nog heerlijk in de zon die in het oog van de storm scheen. Dat werd later natuurlijk wel anders maar het viel hier allemaal nogal mee.


Gisteravond zangreünie bij Atie.

Lekker herinneringen ophalen onder het genot van koffie en taart en later, 





na het zingen nog soep en brood.
Hoe leuk kan het zijn?

We kregen nog een mooi boeket bloemen als dank voor de Spaanse gastvrijheid.

Vanmorgen meteen in feeststemming. Nou uh, voor de eerlijkheid, niet heel erg meteen. 
Rick feliciteerde me met ons 29 jarig samenzijn toen ik eigenlijk nog lag te slapen dus gromde ik eerst nog wat voordat ik me realiseerde dat het lief bedoeld was. Oei, kom niet aan mijn slaap.

We aten zodoende al om negen uur onze traditionele Tompoes.

Die zijn de afgleopen jaren niet alleen flink duurder geworden maar lijken ook nog eens behoorlijk gekrompen.


Gelukkig is de kwaliteit gebleven net als de liefde voor elkaar.

Met groeten Ton

14 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste Ton en Rik; proficiat met 29 jaar samen zijn. En helemaal omdat jullie het, zo laten de blogs zien, het nog zo leuk hebben met elkaar. Wordt het volgend jaar, zijnde een kroonjaar en jullie zilveren huwelijksfeest groots gevierd of intiem gezellig klein? Groetjes, Elisa

Willem zei

Gefeliciteerd met jullie 29-jarig samenzijn en nog vele gelukkige jaren samen gewenst. Maar na 29 jaar had Rick natuurlijk ook wel moeten weten dat je beter niet gestoord kunt worden in je slaap.
Dat schijnt moeilijk door te dringen bij mensen die meteen 'aan' staan als ze wakker worden. Ikzelf hoor tot de groep mensen waarvan ze zeggen 'voor de koffie niet tegen me zaniken'. Kan dan uitermate kribbig en chagrijnig reageren, maar zelfs na ruim 50 jaar vergeet vrouw Helena dat nog wel eens.

Jan from Perth zei

Gefeliciteerd met jullie jubileum, mannen!

Ton zei

Hoi Elisa, Dank. We gaan er beslist aandacht aan besteden. Maar groots? Eerder een gezellig samen zijn met koffie, gebak, borrel en hapje. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Willem, Dank. Rick weet het maar dacht: op een speciale dag moet het kunnen. Gelukkig herstelde ik me zeer snel want ik behoor beslsit tot de groep mensen die meteen ‘aan’ staan. Dat leidde vroeger bij het ontbijt al tot veelvuldig gezucht en gesteun van mijn oudere broers en zussen. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Jan, Dank je. Met groetenTon

Petra zei

Hoi Ton, mooie mijlpaal weer en die tompoezen zien er overigens onwijs lekker uit. En dan duurder maar kleiner dat is ook echt een ding wat ik in de supermarkt zie, en dan iid duurder maar minder inhoud en meestal onder het mom van andere verpakking ze zijn zeer sluw daarin. En weer een gezellig samen zijn zo te zien, geniet van jullie weekend en van elkaar maar ik weet dat kunnen jullie heel goed. Op naar de dertig jaar samen in een goede gezondheid. Groetjes Petra

Ton zei

Hoi Petra, Die tompoezen komen dan ook van Dunselman. Met groetenTon

Petra1945 zei

Jullie hebben het maar getroffen met elkaar!

Emie zei

Onze felicitaties zijn al op een andere manier bij jullie binnengekomen maar leuk om de tompoucen nog even te kunnen zien.

Ton zei

Hoi Petra, Beslist. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Emie, Waarvoor dank. Zonder tompoes geen feest. Met groetenTon

Mevrouw Niekje zei

Gefeliciteerd! En wat een romantische laatste woorden (in deze blog). Die tompouce ziet er verrukkelijk uit, mijn meest favoriete gebakje, maar dat wist je geloof ik al!

Ton zei

Hoi Mevrouw Niekje, Romantische woorden horen bij deze dag. Dat van de tompoezen wist ik maar het kan nooit kwaad om het te herhalen. Met groetenTon