zondag 5 december 2021

Nee,

het is niet ‘hoor de wind waait’ maar ‘hoor de storm giert’.

Het is niet mijn weer ook al is de temperatuur goed en schijnt de zon. Ach, ik weet het: er is altijd wat te klagen. 
Ach en zijn de lenswolken niet prachtig? Die ontstaan door een koude bovenlucht.



En ik houd van hun mooie ronde vormen en gelaagdheid ook al is die gelaagdheid niet goed te zien op de foto.

Wat meer tegen zonsondergang krijgen ze prachtige oranje randen.


En Afrika was goed zichtbaar. Ook altijd leuk om te zien hoe dichtbij het ligt. Net alsof we aan een meer wonen.



Goed, de goedheiligman zit in het hoge noorden en wij in het zuiden. Daarmee lopen we de kadootjes natuurlijk wel mis. Maar daar staat veel tegenover.

Ik haalde Rick gisteravond zo rond 19.30 op van het vliegveld. Wat is het koud, grijs, donker en nat in Nederland, heerlijk om weer hier te zijn, was het eerste dat hij zei.

Eenmaal thuis pakte Rick zijn tas uit en…….daar kwamen allerlei pakjes uit. Van de goede Sint of eigenlijk sinten.
Van sint sopraan M een zakje drop en een pakje met zaden. Van sint Rick een nieuwe elektrische tandenborstel. Die begaf het vorige week en dat vind ik vreselijk want met handmatig poetsen krijg ik de kiezen en tanden niet schoon genoeg naar mijn zin. Ik poets trouwens minstens vier minuten en de elektrische tandenborstel is ook het enige wat ik aan luxe mis tijdens onze pelgrimstochten.

In Spanje missen we niets van dingen uit Nederland. We hebben dat jaren geleden simpel zat uitgesproken. Dus een bezoek aan de HEMA, ertwensoep, oude kaas, drop, rookworst, patatje met, satekroket en nog wat van die dingen die eten we en doen wel als we wat noordelijker zitten.

Toch….. heel soms missen we lekkere kleine stevige smaakvolle spruiten



en die kwamen ook uit de tas van mijn eigen sint.


Met groeten Ton

8 opmerkingen:

Jan Fr zei

En wat je in de verte ziet is het Atlasgebergte en dat ligt nog een stuk land inwaarts.
Van die wind zijn we voorlopig nog niet van af.

Jan uit Perth zei

De Sint was jou goedgezind!

Ton zei

Hoi Jan, Toch begrijp ik het niet want volgens 14 daagse is er niet meer wind dan kracht 2 of 3. Toch voelt het als 7 a 8. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Jan, Zeker en ik waardeer het zeer. Met groetenTon

Francien. zei

Van mij mag je best even klagen hoor Ton. Doen we allemaal wel eens. Ik niet momenteel, want a, ik hoef niet in Spanje te wonen en geniet van de verschillende weersomstandigheden, inderdaad, nu regen en mist en kou, en b, Hans de echtgenoot heeft alweer de bladeren uit de goot gehaald. Bij de hartrevalidatie moest hij beginnen met een been op een bankje zetten. Hij fietst elke dag weer een stuk, maar durfde dat niet te zeggen. Alleen de leilinde heeft hij nog niet gesnoeid. Komt wel in het voorjaar. De druif heb ik gedaan.
Geniet van de spruiten. En drop is toch niet gezond met al dat zout. Maar wel lekker.

Jan Fr zei

Klopt op mijn weersbericht het zelfde

Ton zei

Hoi Francien, Goed om te horen dat het met Hans weer beter gast. Grappig dat iemand dankbaar is om niet in Spanje te hoeven zijn. Spruiten en drop zijn met veel smaak soldaat gemaakt Met groetenTon

Ton zei

Hoi Jan, En dan is het ineens weer kalm weer. Met groetenTon