woensdag 10 februari 2021

Zonder sneeuw, met klokjes

Hoge druk in het noorden, lage druk in het zuiden.

Ook vandaag depressieweer met wolken en een beetje regen.



Binnen zitten dus, bij de kachel, met de IPad, Leo aan de voeten en uiteindelijk gewoon wat doezelen.




Voor Leo maakt het geen verschil.

Daarnaast moest ik natuurlijk op de waterwerken letten, deden we of boodschappen doen een uitje was, maakte ik tomatensaus en bakte een worteltaart.

Wat me steeds verbaasd is dat bijvoorbeeld bollen hier in Zuid-Spanje eigenlijk niet eerder bloeien dan in Nederland.
Vandaag zag ik een sneeuwklokje, nog meegenomen uit de tuin in Heiloo, en een paar bloemknoppen van narcissen.



Daarentegen beginnen de aardbeiplantjes ook te bloeien en dat is dan weer veel vroeger dan in Nederland.




Met groeten Ton

4 opmerkingen:

Francien. zei

Of er hier iets bloeit kan ik niet zien Ton. Alles is bedekt met 20 cm sneeuw.!!!
Moest wel lachen om een merel. Voor de schuifpui ligt een randje grind. Dat werd driftig opzij gepikt en uit de grond trok meneer een vette pier. Wij hebben overal zaadjes gestrooid maar blijkbaar zijn ze niet lekker genoeg.
En ook ik heb vanmiddag een half uurtje de ogen dicht gehad in de stoel. Maar wel met excuus dat ik de kleinkinderen naar huis heb gebracht met de slee. Het is al moeilijk lopen overal en dan ook nog een slee trekken. Dan merk je ineens de leeftijd!!

Emie zei

Wat een leuke foto's heeft Rick van jou en Leo gemaakt. En oh...aardbeienplantjes in bloei, het moet niet gekker worden!

Ton zei

Hoi Francien, Als de sneeuw gesmolten is staan de narcissen en sneeuwklokjes binnen een paar weken in bloei denk ik. Oma zijn heeft ook een voordeel dat je zonder schaamte de oogjes even kan luiken. De merels hier ploegen bijkans de halve border om om aan insecten en wormen te komen. Vlees is blijkbaar nodig. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Emie, Ha, er zaten al een paar vruchtjes aan toen ik de plantjes kocht. Maar dat was kaswerk. Tja, leuke foto’s maar echt flatteus? Met groetenTon