vrijdag 11 januari 2019

Koud en kaal

Oei, dat kan natuurlijk ook: het was koud en bewolkt vandaag. 

Na het debacle met de schoorsteen mannen zien we er eigenlijk een beetje tegenop om het project nieuw leven in te blazen.
We kwamen een van de mannen trouwens tegen afgelopen week. Zeg, vroeg Rick, wanneer kom je die spullen ophalen?
Welke spullen?
Nou, uh er ligt nog een trap en wat gereedschap.
Nee hoor, dat is niet van mij.

Onze gedachten zijn natuurlijk ook niet altijd zuiver dus toen we verder liepen was het eerste dat we zeiden: daar is ie dan waarschijnlijk niet eerlijk aan gekomen.

Dus hebben we een trap geërfd, een paar hamers, aangebroken tubes kit, wat ongeregeld spul en...... de trui van zijn collega.



Goed. We zijn dus vanmorgen naar een, ogenschijnlijk, bonafide haardenbedrijf gegaan om te zien of zij de haard voor ons willen aansluiten en een schoorsteen willen instaleren.
En ja, dat willen ze en dat ook nog eens tegen een reële prijs. Als alles goed gaat kunnen we 17 januari stoken.



Als Noord- Europeaan wil ik zoveel mogelijk licht in huis hebben maarrrrrrrr in de hete Andalusische zomer met zijn hoogstaande felle zon wil je niet dat die direct naar binnen schijnt. Dan wil je schaduw. Dus heb ik vlakbij de ramen allerlei Yucca’s en bomen geplant maar nu, in de winter en zeker met bewolkt weer ben ik toch weer in de twijfel geschoten: meer licht naar binnen. Maar om niet al te drastisch te werk te gaan heb ik de Yucca’s niet bij de grond afgezaagd maar wel 80 % van de bladeren weggetrokken. 
Morgen met zonnig weer het resultaat maar beschouwen. Nu vind ik de stammen alleen maar heel erg kaal.


Met groeten Ton

Geen opmerkingen: