maandag 7 januari 2019

Duidelijk verschil

Die gekke Spanjaarden vieren vandaag ook nog driekoningen, werd ons gezegd.
Ja, en wij vieren tweede kerstdag en dat doen de Spanjolen weer niet.

Driekoningen viel op zondag en daarom was er vandaag een vrije dag.

Ik voelde me ook als een konig zo rijk en vermaakte me in de tuin: snoeide een haag en plantte de bollen die ik kreeg voor mijn verjaardag. Wel wat té laat maar we gaan het zien.


Overal staan de amandelbomen al uitbundig in bloei.



De mijne heeft slechts knopjes. Wel veel dus dat beloofd wat. Vorig jaar viel de oogst wat tegen.


Vanmiddag was er koorreptitie. We zijn van het Coral International de Axarquia af gegaan en zingen nu bij een koor in Cómpeta, de plaats waar we wonen en naar goed Spaans gebruik ben je verbonden met het dorp waar je woont. Wel is het zo dat er niet één Spanjaard op het koor zit en dat vinden we dan best jammer.
Het gros bestaat uit Engelsen en dat heeft ook voordelen want nooit eerder kregen we aan het begin van het seizoen een kant en klaar ingebonden map met alle nummers van het komende concert.




Met driekoningen merk je dat de dagen al langer worden, zeiden mijn ouders vaak.
En het klopt.



Vrijdag was het nog 16.41 maar vandaag ging ze om 18.17 glorieus onder.

Heerlijk om zo diep in het zuiden te zijn.


Met groeten Ton



2 opmerkingen:

Monique zei

Ik snap dat je je voelt als een koning zo rijk!
Mijn reactie was ook bij jullie
Ik ben geen koningin , maar zo voel ik me wel!!!
Geniet maar fijn samen van al t mooi’s
Xxx

Ton zei

Hoi Monique, Die reactie is er bijna altijd als we hier aankomen. We genieten er dus nog steeds bewust van. Met groeten Ton