donderdag 31 mei 2018

Nog meer gasten

Gisteren was het niet helemaal mijn weer. Ik houd niet zo van wind en winderig was het.


Voordeel is dan wel weer dat de pluizen van de morgenster zo mooi door de lucht waaiden. Ik moest wel een foto of tien maken voordat ik er een had waar een pluis scherp op stond.



Kom, dacht ik, geef eens een duw aan de plant zodat er meer pluizen tegelijk loslaten.
Met dit als resultaat. Dat wordt een vallei vol morgensterren volgend jaar. Ze passen in het plukbos idee omdat de wortel eetbaar is.



We zagen wel weer eens een prachtige zonsondergang.

De zwartkopjes groeien goed.



Zo zagen ze er zondag uit.



 En zo vandaag. Ze zitten al lekker in de veertjes maar dat kan ook niet anders: de ouders vliegen af en aan met volle bekjes insecten.



En dan deze jongen. Een Spaanse waterhond. Bijna net zo leuk als wijlen Egbert. 
Vanaf vandaag hebben we dus twee gasten. Deze vraagt de meeste aandacht (had al een teek) maar met beiden is het heel gezellig.

Met groeten Ton

4 opmerkingen:

Jan Wilde een Tuin zei

Leuk die parachuutjes, hoe is de temp daar, hier in het Hoge Noorden lijkt het wel Spanje.
Gr Jan(Wilde een Tuin)

Ton zei

Hoi Jan, Dank voor je reactie. De temperaturen liggen nog wat lager dan normaal maar dat is niet erg. Het is gewoon heerlijk en wat mij betreft hoeft het ook niet veel heter. Ik schat dat het een graad of 25 was vandaag.

Dufraing Marc zei

Mooie foto van die "vallende sterren" Hier aan de grens B/NL is de grote hitte voorbij. Temp nog wel iets hoger dan "normaal". Volgende week terug vertrekken naar Z-FR waar het volgens de "lokalen" nog steeds koud en nat is. Ben benieuwd hoe de tuin er uit gaan zien na 4 weken niets gedaan te hebben. Hopelijk wordt het toch wel wat warmer en wat meer zon dan dit voorjaar want is nog nooit zo slecht geweest.

Ton zei

Hoi Marc, In Spanje gaan de temperaturen nu toch omhoog. Waarschijnlijk zal dit voor Zuid Frankrijk ook wel gaan gelden. De’ onnatuurlijke’ verdeling van de temperaturen kan niet blijven duren natuurlijk. De tuin zal er beslist groen uit zien en dan vooral met ‘onkruiden’ na die overvloedige regen. Met groeten Ton