maandag 28 mei 2018

Eerlijk zullen we alles delen

En toen vond ik ook nog een perfect dakje bij de vuilcontainers voor het insectenhotel waarmee het helemaal af is.


Laat de gasten maar komen. Het hotel is biologisch en waar het dat niet is is gebruik gemaakt van gerecyclede materialen. Het kostte me trouwens wel twee boortjes want ik wilde weer eens té snel werken.

We openden het hotel op waardige wijze met koffie en chocolade. Ik zette de koffie en Rick brak de reep. 



Zie ik hier nou vraat sporen, stelde ik de retorische vraag.
Ja, het brak een beetje scheef af en dat ik heb er maar afgebeten.


Waar de koffie en chocolade ook heel goed bij pasten is het volgende ongelooflijke feit.

WE HEBBEN EEN OFFICIËLE ELEKTRICITEITSMETER?



Hier het nog lege meterkastje.



En nee, de monteur wilde niet op de foto. Handen mochten nog net.
Hier drukt hij de kabels in de meter en is het echt.
Om dit heugelijke feit te vieren gaan we vanavond uit eten en kijken dan bij het passeren van het  meterhuisje even op de meter of het echt werkt.


De pluizen van de morgenster dwarrelen door de tuin. Het zijn stuk voor stuk kunstwerkjes.


Vanmorgen checkte ik mijn zaailingen die in potten in de schaduw van de naaldbomen staan. Zie ik in een pot zo’n zaadpluisje van de morgenster.



Staat stevig rechtop in de aarde. Dat heb ik niet gedaan. Rick ook niet. Dus daar zorgt de natuur zelf voor.
Ff internetten: het zaadje dat onder de parachute hangt boort zich bij het vallen de aarde in. Dit gebeurt doordat de wind de parachute beweegt en het zaadje ribbels heeft (ribbels zijn te zien) waarmee het bij elke beweging dieper de aarde in gaat.

Wat is het allemaal mooi geregeld in de natuur.

6 opmerkingen:

Jan Wilde een Tuin zei

Mooi dat zaadje, weer wat geleerd.
Gr Jan(Wilde een Tuin)

Margriet zei

Ja de natuur regelt het zeker goed! En zo leuk dat je die mysteries kan googelen....
Groeten uit een warm Friesland

Ton zei

Hoi Jan, Graag gedaan.

Ton zei

Hoi Margriet, Ja, dat zijn dan weer de voordelen van de digitale wereld. Hier is het nog steeds een beetje te koel voor de tijd van het jaar maar des te heerlijker. Met groeten Ton

marlies zei

Leuke blog! Leuk zaadje.

Ton zei

Dank Marlies.