zaterdag 29 april 2017

Genet


De buurman bood een paar dagen geleden zijn excuses aan voor het nachtelijk afgaan van het alarm. Het is de kat van buurvrouw L, die grijze en die loopt recht op de camera af.
Maar buurvrouw heeft twee zwarte katten.
Vervolgens kreeg ik een foto te zien die was gemaakt met de beveiligingscamera. Inderdaad een grijze kat met een dikke zwart wit gestreepte staart.
Maar dit is geen gewone kat hoor, dit lijkt wel een wasbeerstaart.

Thuis gekomen zocht ik mijn boek over mediteraanse wilde dieren.
En nadat ik buurman deze foto had gestuurd schreef hij terug dat dit de boosdoener zou kunnen zijn.



Nu weet ik dat hier best wel wild zit. We zagen ooit eens een hele familie wilde zwijnen door onze tuin wandelen voordat we het hek hadden geplaatst. Ook zie ik rattenkeutels in het pomhuisje en op de helling zie ik van die wildpaadjes die er soms uitzien als tunneltjes in het gewas. Maar van deze kat hebben we nog nooit gehoord, laat staan gezien.


In ieder geval heeft het vandaag weer flink geregend en de peulen hebben de eerste peulen gemaakt.


En na drie jaar bloeit deze iris voor het eerst. Als ik nu net zo geordend zijn als Rick zou ik kunnen zeggen welke cultivar dit is maar dat ben ik niet en het kaartje met de naam is dus 'lost in time'.
Ik vind hem prachtig, zelfs met dit bewolkte weer.


En omdat het weer vandaag wederom wat tegenviel zijn we naar een galerie in Cómpeta geweest. Een vriendin werkt daar en het leek ons leuk om wat cultureels te doen. Maar als cultuurbarbaren vonden wij het drankje dat we samen met de vriendin op het dorpsplein dronken het leukst.

Met groeten Ton


Geen opmerkingen: