zondag 2 april 2017

Doordouwer

Bekijk je herinneringen, meldde FB vanmorgen. En dat deed ik.

Als een foto niet echt heel mooi is of het onderwerp niet een heel specifiek moment weergeeft verwijder ik ze uit mijn bestand. Wat moet je met al die foto's denk ik dan en delete ze.
Maar het plaatje dat FB vanmorgen liet zien was toch leuk omdat het precies een jaar geleden was en ik vanuit de slaapkamer gelijktijdig over mijn IPad kijkende, dezelfde bloeiende Acacia zag staan.



En er zit echt verschil in de dichtheid van kroon en de dikte van de stam.


Rick vond het nog leuker want die roept zeer regelmatig hoe snel zijn terrasboom groeit.

Elke morgen is mijn eerste klusje het watergeven van de potten met zomerbloeiers. Daarna kijk hoe de recent geplante bomen en struiken er bijstaan en of die ook nog een gietertje water behoeven. Met de verse en dikke laag houtsnippers hoef ik echt veel minder water te geven maar waakzaamheid is geboden. Net als het controleren of er niet her en der een luizenplaag is zoals ik in de Sinaasappelboom zag.
Anyway. Tijdens de inspectie van de jonge cipressen trapte ik op een omgevallen plantenpot waar een plant in zat. 


Er zat een stek in van een Olijf. En dan ben ik ff helemaal verbaasd: alles doe ik eraan om stekken, zaden of wat voor plant dan ook die extra aandacht nodig heeft, goed te laten groeien.
En deze dunne stek ligt met zijn veel te kleine pot op zijn zij, de helft van de aarde is er uitgelopen, is niet aangesloten op het watersysteem, lag bovendien in de volle zon en ziet er met zijn lange scheut met prachtig groene bladeren uit alsof ie uit de meest geweldige kwekerij komt.


In ieder geval heeft hij een een lekker grote pot met verse aarde en krijgt hij in het najaar een vaste plek bij de Swale want het is een echte doordouwer.

Met groeten Ton








Geen opmerkingen: