dinsdag 4 oktober 2016

Het vlees is zwak

Het is natuurlijk leuk zo'n daggie biertjes drinken in het zonnetje en gezellig kletsen met vrienden en kennissen.
Maar als drank is in de man is de wijsheid in de...ja jajajajajaaaaaa.

Ik heb een ontzettende hekel aan roken. Hoe is het mogelijk dat mensen dat doen. Het stinkt, is slecht voor je longen, je smaak en nog een zooitje van die dingen. Maar als ik een biertje of vijf op heb dan moet het gebeuren.  En dan nog het liefst diep over de longen zodat het goed prikkelt en ik er duizelig van word. 
Rick moet dan altijd om me lachen. Je staat zo tuttig met die sigaret, zegt ie dan.
Ja dat klopt. Ik probeer de sigaret zo vast te houden dat de rook niet langs mijn vingers gaat want anders worden die bruin van de nicotine.

Nou ja, dus had ik gisteravond een ontzettende gore lucht in mijn neus een misselijkemakende smaak in mijn mond. Ook heb ik mijn handen wel tien keer gewassen met azijn en zelfs bleekwater om die sigaretten geur er weer af te krijgen. 
Vanmorgen alleen nog wat last van mijn maag maar dat is de combinatie van de geneugtens des levens.

Nou ja, het vlees is zwak en kan ik er weer een jaartje tegen.

Meestal let ik nogal op ingrediënten van de producten die ik koop. Vandaag gooide ik echter zonder na te denken (drank maakt meer kapot dan je lief is) een klein bakje satehsaus van Inproba in mijn boodschappen mandje.
Wat een lekkere saus,  zei Rick tijdens het eten.
En ja het was best wel lekker maar het was meer ketjap saus dan satehsaus en ik vond het persoonlijk wat té zoet.
Ik kijk wel even op het etiket, riep ik.
Doe nou niet. Je wordt daar vast niet vrolijk van.


En nee, dit zou verboden moeten worden. We aten gezamenlijk 130 gram suiker op met ons bordje nassi. Ik had er net zo goed een halve pot jam overheen kunnen kiepen.

Nou ja.

Vanmiddag stond ik trouw te wachten tot de nieuwe boot aanmeerde in de hoop dat er weer een paar mensen mee mochten varen, maar nee. Geen geluk, de toegangspoorten bleven hermetisch gesloten. En na een paar minuten voer zij weer uit de fuik weg. Niet om naar de overkant te varen maar naar, hoe noem je dat eigenlijk, de parkeerplek te gaan?






En zo'n groot schip ligt binnen drie minuten keurig op zijn plekje. Het leukste is het zijwaarts varen.

Kortom, ik had een leuke dag.

Met groeten Ton


Geen opmerkingen: