zaterdag 30 april 2016

Zinco


Vorige week lieten we een foto van ons kwintet Zinco maken. Iedereen tevreden met het resultaat. Tenminste dat leek zo want achteraf waren er toch wat bedenkingen: ik vind mijn ogen een beetje te dichtgeknepen, ik lijk wel tien jaar ouder, ik lach wat geforceerd. 
Neem jij vrijdag je fototoestel mee, werd er gevraagd, want die maakt mooie foto's. Dus gisteravond in de herkansing.
En inderdaad: hij doet het goed.


We proudly present: Rick, Ton, Marianne, Margareth en Annemieke. 
26 Juni geven we een concert in de Herboren toren in Burgerbrug.
Komt allen zou ik zeggen. Het is de moeite waard.

Altijd leuk om te zingen maar na de repetitie komen wij niet meer op Texel. Dus slapen we bij een van de zangeressen. 
Als tegenprestatie had ik aardperen voor haar mee, aardbeienstekken en wat van de inmiddels beroemde bonen. Die planten gaan in de gemeenschappelijke tuin die een paar weken geleden door de gemeente is aangelegd achter haar huis.


Hier steek ik de stokken in de grond voor de klimbonen terwijl een van de buren een foto maakte

Van een buurvrouw kreeg ik een zakje heerlijke zelfgebakken gemberkoekjes mee. 
Op deze manier mag je nog wel eens langskomen hoor, zei ze.
Dank voor de koekjes, zei ik. Ik ben een echt koekiesmonster.
Nou, de tweede smaakt anders echt hetzelfde als de eerste hoor, zei buuf. Dus een per keer zou ik zeggen.
Daar stond ik dan ff met een mond vol tanden


Tegen elf uur waren we in huis nummer drie. 
Nadat we met een koppie thee en een, hoe kan het anders, gemberkoekje op het balkon zaten, kwam een buurvrouw voor een praatje.
Niet zomaar een praatje maar met een verzoek of ik eventueel vrijwilligerswerk zou willen doen in het verzorginshuis. Ze had Rick daarover al een paar weken geleden gepolst of dat wellicht iets voor mij zou zijn.
Er is een project gestart met tuinieren in grote bakken en daar is dan wat begeleiding bij nodig. Lijkt me leuk en heb toegezegd.

Waar buurvrouw ook heel enthousiast over vertelde was een nieuw project om een permacultuur groentetuin te maken in de buurt van Den Hoorn. Dat had eigenlijk meer mijn interesse. Dus ook daarvoor heb ik me aangemeld.


Ik zou bijna zeggen: met groenten Ton