donderdag 21 april 2016

Misschien bedenkt hij zich nog

Gisteren een zeer voorspoedige terugreis gehad.

Geen noemenswaardige vertraging, twee en een half uur vliegtijd, landen op de Aalsmeerbaan en tijdens de vlucht een gesprek met de buurman.

Een jonge knul die psychologie studeerde.
Goh, dan ben je zeker geïnteresseerd in mensen?
Nee, helemaal niet.
Vanwaar dan deze studie?

Ik kreeg een hele verhandeling over de hoe je mensen kan manipuleren om dingen te kopen, iets duurders te laten kopen of slechte troep te laten kopen.

Ik ben dan helemaal flabbergasted dat een jonge knul echt alleen maar uit is op geld verdienen en nagenoeg geen interesse heeft in welzijn van zowel planeet als mens.
Wel zei hij dat de wereld alleen maar draait om geld en dat hij daar toch niets aan kan veranderen.

Maar je zou daar toch mee kunnen beginnen, vroeg ik. Er zijn trouwens al best veel initiatieven. Je bent dus niet alleen.

Het leek tegen dovemans oren gezegd. En om dan nog maar even terug te komen op de blogtitel van gisteren: hoop doet de gek in vreugde leven en misschien heb ik hem toch aan het denken gezet.

Na aankomst op Schiphol direct door naar mijn Landmarkcursus die gaat over succes. Hoe kijk je naar succes, wat is voor jou succes en waar ben jezelf succesvol of niet succesvol in.
Altijd kom ik geïnspireerd en met energie uit zo'n avond vandaan maar gisteren was het meer inspiratie want de dag was toch wel wat lang.

Vanmiddag door naar Texel. Heerlijk zonnig weer dus slenterde ik van station naar boot door de stad en over het oude marineterrein.

De zon schitterde in het rimpelende water en maakte prachtige figuren op het ijzerenpantser van de Schorpioen. Een antiek ramschip.





En voor een extra zachte landing aten we in het restaurant in de haven.

Kortom: ik ben een boffert.


Met groeten Ton