woensdag 13 april 2016

Tuin horror

Waren we vorige week drie uur vertraagd vanwege de staking van de Franse verkeersleiders nu was het gewoon vertraging vanwege vertaging.
Die laatste zin zou zou uit de mond van de NS kunnen komen want ik hoorde ooit een conducteur die omriep in een te korte overvolle trein: sorry voor het ongemak maar door materieel gebrek is er gebrek aan materieel.

In ieder geval waren we voordat Schiphol dichtging op weg naar Malaga.

Vanmorgen wakker met een heerlijk zonnetje dat de slaapkamer inscheen. Eerst maar eens een foto maken van de meest bekritiseerde kleurcombinaties in de tuin: rose en geel. Nou, wat mij betreft is er niks mis mee. De gele kaarsen van de Aloƫ vera en de rose korenbloemen.


En wat zag ik tot mijn grote horror: er is in de Algarobbo gesnoeid. Het voelt bijna aan als een tegennatuurlijke handeling: snoeien in de kruin van een boom. Alsof het een vormsnoei struikje moet worden. Nou ja. Gelukkig heeft de Algarobbo een nogal wilde habitat dus ik denk dat je over veertig jaar niets meer van deze mutilatie zal zien.


Tijdens ons verblijf aan de de kust en Nerja zagen we grote wolken boven de bergen ontstaan.

Maar tegen zessen lagen de klompen weer in de zon en konden we ons gebraden kippetje buiten opeten.


Met groeten Ton