vrijdag 8 april 2016

Katten shit

Ja, er zitten ook nadelen aan om ons huis te verhuren.

Had ik afgelopen weekend al zo lekker in de Spaanse tuin gewerkt kon ik eindelijk vandaag weer eens ouderwets bij huis nummer 1 aan de gang.
Drie dagen geen gasten. Huis schoon gemaakt terwijl het bewolkt was en toen de zon ging schijnen de tuin in.

Twee jaar geleden heb ik alle buxus uit de voortuin getrokken omdat ze vol zaten met schimmel of luis. Daarna zou ik wel bedenken wat ik er voor moois mee zou gaan doen maar vervolgens gingen we op Texel wonen en heb ik er maar lukraak wat planten ingezet. Omdat ik zuinig ben had ik nogal spaarzaam ingekocht en bleef er dus veel kale aarde over waar katten door worden aangetrokken om te schijten. 

Vandaag eerst poep geruimd, daarna de aarde los gewoeld, planten gehaald, bestaande planten uitgespit en gedeeld en vervolgens de hele zooi met wat meer gevoel voor compositie opnieuw geplant. De grond rond de planten stevig aangestampt zodat het voor Felix minder aantrekkelijk word. Nu staat de beregening aan zodat alles lekker kan gaan groeien.



Helemaal in mijn element. In de tuin roest oude liefde dus ook niet.


Niet alleen ik heb gewerkt. Kikkers zijn ook duidelijk heel actief geweest.


Pruimenbloesem. Vorig jaar had ik een stuk of twaalf vruchten, dit jaar ga ik voor het dubbele.


Met groeten Ton