zaterdag 22 september 2012

Van de leg

Wat een verschil maakt het toch als je in staat bent om je niet te laten leiden door je gedachten.
Het is echt niet zo dat ik dat altijd kan laat staan dat ik altijd door heb als ik me er wel door laat leiden

Met het verplaatsen van het kippenhok kreeg ik hulp van de buurman. Altijd welkom zou je denken. Maar.....ik ben niet zo precies en de buurman wel. Zelfs voor een kippenhok is het voor hem van belang dat het op de millimeter nauwkeurig gedaan wordt en hij zegt dat ook.
Gek word ik ervan want het maakt mij er van bewust dat ik eigenlijk een luie sloddervos ben die altijd tekort schiet. Mijn gedachten gaan dus als een razende tekeer. Met als gevolg dat ik onaardig en ondankbaar ben naar de buurman toe.

Gisteren samen het nachthok verplaats. Genoeg samengewerkt dacht ik.
Dus vanmorgen om acht uur uit bed  en snel de palen voor de ren in de grond gezet. ( bij alles wat ik heb gedaan is tenslotte geen hulp meer nodig)
Om 10 uur komt de buurman. " Zo je schiet al aardig op."
Waarna hij mijn werk wat grondiger bekijkt en zegt dat het niet allemaal even recht is.
Klopt, zeg ik nog opgewekt, maar je kent me. Maar ik voel me ondertussen kleiner worden.
Ik ga steeds afstandelijker reageren. Totdat ik mezelf als van een afstandje zie en niet vrolijk word van mijn gedrag.
Ik roep mezelf tot de orde.

Misschien heeft de buurman het niet echt gemerkt maar nadat ik mezelf had gecorrigeerd werd ook hij weer gezelliger. We maken, ontspannend kletsend, samen de ren af, ruimen de rommel op en drinken een borrel.

En de kippen? Die laten zich door niets van de leg brengen en hebben gewoon weer twee eitjes gelegd.

Met groeten Ton






Geen opmerkingen: