donderdag 20 september 2012

Aan de slag

De afgelopen week moest toch even verwerkt worden. Twee dagen in absolute ledigheid doorgebracht.
Nou, absolute ledigheid.
Ik ben begonnen met het lezen van de dagboekjes van mijn vader en ook die roepen nog wel wat op.

Ik heb al eerder gezegd dat ik niet het geduld heb van mijn moeder maar de onrust en het opvliegerige karakter van mijn vader. Als ik lees hoeveel dingen hij deed op een dag. Groentetuin onderhouden, bollen- en bloemen kweken, kerkschoonmaken, actie voor het inzamelen van pakketten voor Polen ( ik ben nu in 1982) mensen ophalen om ze naar de 'bejaardensoos' te brengen, biljarten en visites afleggen.Van dat laatste soms wel 4 op een dag en altijd nam hij bloemen of groenten mee.
Ik herken daar wel het een en ander in voor mezelf, alhoewel ik mezelf wel wat luier zou willen noemen.

Gisteren weer een dagje geschilderd bij vrienden en vandaag maar eens de eigen klussen opgepakt want het kippenhok gaat echt niet vanzelf naar zijn nieuwe plaats. Maar om die klus te kunnen doen zijn de volgende werkzaamheden nodig.

 
Om te beginnen de folie van de vijver verwijderd, de kuil dichtgegooid met zand dat ik uit de nieuwe vijver haal. Tja, ik kan niet zonder. Maar omdat de nieuwe kleiner wordt moet een deel van het zand uit de rest van de tuin komen.


Ik breng het maaiveld ongeveer vijf centimeter naar omlaag.

Maar omdat te doen heb ik de pompoenen, de rodekolen en snijbonen geoogst en de planten gerooid zodat ik de ruimte heb om te werken.


Morgen verder want ik wil de verhuizing klaar hebben voordat ik naar Spanje ga.


Met groeten Ton

Geen opmerkingen: