maandag 3 september 2012

Eisprong

Ik ben ongeduldig maar Rick kan er ook wat van.

15 augustus
Wanneer gaan die kippen nou eens leggen?

20 augustus
Zie jij al of ze nestdrang hebben?
Ik heb nog niets gezien.
Maar af en toe hoor ik ze toch een beetje raar tokkelen

28 augustus
Nog 3 nachtjes en dan is het 1 september. Heb je al een legnest in het hok?
Luister. Volgens de informatie zou het eerste ei pas in september komen. Dat is niet perse de eerste dag hoor.
Maar ze zijn al een maand of vijf.
Ja dat klopt en de uitbroeder van de eieren heeft ook gezegd dat het vijf maanden duurt.
Maar ze zien er als zo volwassen uit. Ze hebben al van die rooie lellen.
Ik ga wel even op internet zoeken.

"Na vijf maanden kan de Australorp beginnen met eieren leggen. Afhankelijk van het voedsel en jaargetijde van het uit het ei komen."

Dat levert dus ook geen duidelijk antwoord op maar sinds 1 september staat er een heerlijk legnest in het verblijf waar ze af en toe in zitten.

3 september ( vlak voordat Rick naar zijn werk gaat)
Kijk jij in het hok of er al een ei ligt? Dan maak ik een foto.
Teleurstelling want slechts stro is zichtbaar.
Bel je me wel op als er een ei is gelegd.
Natuurlijk.


Met groeten Ton

3 opmerkingen:

anne zei

Sweet.

Unknown zei

ik las eisprong en dacht...dat moet ik zeker lezen....
bij mij lukt het ook niet hoor...maar die kippen....die gaan jullie verrassen..
ben benieuwd..

Mich zei

Misschien minder voeren..? Een boerin met heel veeeeeel ervaring met kippen zei me eens toen ik klaagde over kippen die geen ei legden: "een vette kip legt geen eieren"... Doe met dit advies je voordeel mee..!