vrijdag 21 september 2012

Herkansing

Ze zeggen wel eens dat je je huis twee keer moet bouwen zodat je de fouten kan herstellen.
Nou de kippen hebben een mazzeltje.

Vanmiddag de kippenren gedemonteerd zodat ik het nachthok kan verplaatsen naar de groentetuin
.

Het dak is gemaakt van planken die elkaar overlappen. Maar de overlap was te klein zodat er bij regen, water tussen de planken liep. Nu kunnen kippen goed tegen de kou maar aan vochtigheid hebben ze hekel.
Nadat het hok was gedemonteerd  kon ik de palen verplaatsen en het hok er weer opzetten. Daarna kon het dakje weer gemonteerd worden. Ik heb een paar extra planken gebruikt en hoop dat de lekkage tot het verleden behoort.

 
Maar wat doe je met een paar kippen zonder hok of ren? Los laten lopen. Ze hebben het goed naar de zijn gehad in de tuin. De jonge sperziebonenplantjes behoren waren beslist favoriet. En omdat ik morgen pas de ren ga maken hebben ze dus nog een dag om ze volledig op te vreten.


Maar ik verwacht dan wel weer een paar lekkere eitjes.

Met groeten Ton


Geen opmerkingen: