maandag 16 juli 2012

Kl.ten

Na een kwartier in de auto roept Rick ineens uit" we hebben de wandelschoenen vergeten"

Ineens schiet me een herinnering te binnen van lang geleden.

Ik was een jaar of 10 en kreeg elke week trompetles van een gepensioneerde militair. Net als de andere leerlingen was ook ik bang voor hem.

Op een keer had ik les maar kon thuis mijn trompet niet vinden. In eens wist ik het weer, die had ik na de repetitie van het orkest in de oefenruimte laten staan omdat ik daar de volgende dag les zou hebben. Daar aangekomen stond er geen koffertje meer.
Waar is je instrument? Vroeg de man.
Die is thuis. Kon ik er stamelend uitbrengen.
Waarop hij zei. Je vergeet je kl.ten toch ook niet als je naar de hoeren gaat?

De man heeft gelukkig maar een jaar les gegeven. En wij? Wij zijn even teruggereden en met schoenen en al zitten we nu op ons logeeradres.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: