woensdag 25 juli 2012

Metamorfose

De groentetuin geeft nog steeds veel plezier. Ondanks dat niet alles een succes is.


Van de 5 bloemkolen ging een plant dood. De andere vormden mooie kolen maar daarvan waren er twee oneetbaar vanwege rupsen. De andere twee waren heerlijk.
De broccoli was om dezelfde reden als de bloemkolen nogal wisselend. Maar als je de bloem er uitsnijdt komen er weer kleine bloemen aan de zijscheuten. Deze heb ik vandaag geoogst.

De bonen beginnen nu pas en beetje mooie struikjes te worden waar de eerste bloemen in verschijnen.

De tuinbonen staan te donker, ze geven weinig bonen maar het voordeel is dat ze heel laat zijn zodat ik nu pas kan oogsten. Niet voldoende voor een maal maar wel voor in de salade.

De peultjes zijn het succes nummer. Al weken lang pluk ik om weg te geven, in te vriezen en om vers te eten. Nu wordt het minder maar ze geven nog steeds voldoende om in een salade te doen.

De eerste courgette is geoogst en verwerkt tot tappas. Plakjes courgette met daarop chorizo of kaas met een tomaatje, of wat gefruite knoflook. In het oventje en klaar.

Kijk, daar word ik nu heel blij van. Net als van het probleemloos lopen van de Nijmeegse, het mooie weer, de nieuwe boeking voor Casa Los Zuecos. Een huis vol gladiolen, jonge visjes in de vijver en de eerste miniscule uitlopers van de olijftakken die ik laatst heb meegenomen uit Spanje. 

Met groeten Ton

1 opmerking:

Aart zei

Het zijn de kleine dingen die het doen....