zondag 12 februari 2012

Zuinig

In de sportschool, tijdens het spinnen zweet ik als een gek. Zweetdruppels vallen dan steeds op mijn bril en dat irriteert me. Daarom knoop ik een stuk tissue om mijn hoofd. Dat werkt goed maar ik zie er uit als een malloot.
Nu ben ik nogal zuinig en koop geen zweetbandjes omdat ik die te duur vind. Ik maak zelf wel iets en ben dan nogal creatief. Ik heb er drie gemaakt van een microvezeldoekje van de Zeeman.
Het werkt perfect want ze zijn zeer zacht (ben nogal een gevoelig type) en nemen veel vocht op.
Toen ik mijn tas had ingepakt om naar Spanje te vertrekken kreeg ik een ingeving: neem die zweetbandjes mee want ook al is temperatuur daar niet hoog als je aan het werk bent ga je vast zweten.

Eigenlijk wil ik het liefst planten in de grond stoppen want dat betekent dat het grondwerk is gedaan. Dus... staan de sinaasappelboom nog lekker in de pot want het grondwerk is nog lang niet klaar.
Het leek me toch beter om eerst de stapelmuur van één van de terrassen 50 centimeter te verhogen en de grond daarna te egaliseren- dit over en stuk van 6 meter- en pas daarna de sinaasappels daar te planten. Al werkend kwam ik de de oude teellaag tegen en het mooiste zou zijn om die volledig naar boven te halen maar dat betekent dat ik 10 kubieke meter aarde moet gaan verzetten. Dit gaat me te ver. Als ik de plantgaten voor de sinaasappelbomen maak komen de wortels precies op de goede aarde terecht zodat ze daar mooi van kunnen profiteren.
Veel plezier gehad van mijn zweetbandje want grondwerk, speciaal met al die stenen in de aarde is zwaar werk. Zeker voor een Noord-Hollandse zandhaas.
Al met al een heerlijk dag.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: