donderdag 9 februari 2012

Vislasagne

Wat is er dat je zo weinig hebt geschreven de afgelopen week?

Tja. Het duurde even voordat iemand het me liet zien maar ik zat mezelf weer volledig af te branden. Niets deugde er van me. Ik doe dan niets goed, vind dat ik me niet aan mijn afspraken hou, niet attent genoeg ben, niet kan zingen, etc. Vervolgens irriteer ik me aan alles, inclusief aan Rick op wie ik dan ga mopperen. Daar kan ik mezelf dan ook weer voor op mijn kop geven en is de cirkel rond.
Remedie: mezelf elke dag twee complimenten geven.
En op het moment dat het mij weer helder is gaat het al stukken beter.

Gisteren schreef ik over de Yuccastammen en Euphorbiastekken en kreeg daar via FB een reactie: Als je nog wat over hebt. Ik heb ruimte genoeg.
Precies genoeg prikkel om direct aan de slag te gaan.
Dus ben ik vanmorgen op pad gegaan en heb een auto vol planten gehaald en ben doorgereden naar de aanvrager. En waar ik Rick nog wel eens moet overtuigen dat 'die lelijke stekken echt mooie planten gaan worden' was de aanvrager meteen enthousiast. Er werden mogelijke plaatsen in de tuin aangewezen waar wat moet gaan komen. Kijk daar word ik vrolijk van.
Het compliment dat ik mezelf hiervoor geef is: Ik ben een aardige man. Ik heb vandaag iemand blij gemaakt. Om niets.

Met groeten Ton

Het tweede compliment: Ik heb heerlijke vislasagne gemaakt.

Geen opmerkingen: