vrijdag 24 februari 2012

...of ben je ontevreden?

Ik heb het idee van niet. Ik ben in ieder geval niet ontevreden met wat ik heb. Maar uh, ik zou wel meer tevreden willen zijn met wat ik doe. Oei.

Vandaag een eerste gesprek gehad met een coach die me, in het kader van haar studie 5 gesprekken lang gaat coachen en dit lijkt een goed onderwerp.

Een beetje ontevreden kan geen kwaad want van daaruit komt de prikkel om iets te ondernemen. Anders zouden we als mensen nog steeds in grotten wonen, in dierenvellen rondlopen en vrouwen aan hun haren het hol inslepen.
Maar ik ben te veel en te vaak, te ontevreden met wat ik doe. Bij het zingen, de tuin in Spanje, het vrijwilligerswerk. Bij vlagen steekt dit gevoel de kop op en vergalt mijn plezier.
Goed om hier eens mee aan de slag te gaan.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: