Meneer, wilt u even komen?
De monteur kijkt zorgelijk in mijn, zorgvuldig open gelegde 14 jaar oude CV-ketel en wijst mij verschillende dingen aan die vervangen moeten worden of in slechte staat zijn. Driewegklep en expansievat, en een heftig geoxideerde warmte wisselaar.
Ik zie slechts een grote rekening voor een oud apparaat dat over twee jaar alsnog vervangen dient te worden
Is het dan niet beter om hem dan maar gewoon te vervangen, vraag ik.
Nou hij kan nog wel een paar jaartjes mee hoor.
Maar wat gaat dat dan kosten?
Niets, is het antwoord. U heeft een Full servicepakket dus onderdelen worden volledig vergoed.
Zacht neuriend loop ik naar beneden.
Na een uurtje is de klus geklaard en roept de monteur mij weer naar boven.
Wilt u even luisteren naar het geluid van de ketel?
Ik luister en hoor waar hij op doelt.
Dit is normaal hoor, zeg ik.
Dat betekent anders wel dat de pomp is versleten, zegt hij. Ik zal die voor u bestellen en kom ik er volgende week inzetten. Maar ik zou vanaf nu wel € 2,50 weg leggen voor een nieuw ketel.
Per dag hoor. Voegde hij er glimlachend aan toe.
Met groeten Ton
1 opmerking:
Heb je gisteren op facebook bij Anne gekeken? Heeft ook een leuk monteursverhaal namelijk (vooral ook al het commentaar daar weer op). groet Emie
Een reactie posten