zondag 25 december 2011

Hachee

Ik had wel makkelijk praten over de Feeding Frenzy. Met Nootzaak zingen we twee dagen tijdens het kerstdiner in Hotel Den Helder. We mogen daar gewoon mee eten.

Vorig jaar had ik enkele mensen uitgenodigd om bij ons te komen eten maar vermeldde ik daarbij: "we eten hachee met rode kool". Niet iedereen vond dit een geweldig idee want "hachee is niet echt wat ik me voorstel bij een kerstdiner". Toch kwamen alle genodigden.
Met dit menu hoefde ik me geen zorgen te maken of alle ingrediĆ«nten voorradig zouden zijn en kon ik rustig winkelen.
De dag voor de Kerst het rundvlees gebakken, gestoofd en de hachee gemaakt. Ik zette de pan daarna buiten in de sneeuw om hem snel te laten afkoelen. Vervolgens kwam Rick thuis uit zijn werk en ging Egbert eten geven en zoals altijd kreeg die dat buiten. Na een paar minuten dacht ik: "wat doet hij lang over zijn eten".
Toen ik ging kijken was meer dan de helft van de Hachee inmiddels op en wat doe je dan op Kerst avond, als goed opgevoede katholiek: Vloeken.
Want: wat nu. Alle winkels dicht en er komen wel gasten morgen.
"Ik bel mijn schoonzus wel die heeft vast nog wel vlees in de vriezer" zei Rick.
Dus stond ik alsnog op eerste kerstdag hachee te maken.
Het werd een leuke dag en het verhaal van Egbert en de hachee vond men hilarisch.
En Egbert?
Die moest in de serre blijven, niet als straf maar om dat ie zo flatuleus was.

Met groeten Ton

3 opmerkingen:

Monique zei

Geweldig! Vooral die laatste zin :-)

Fijne Kerst!

Patricia van der Zee zei

hihihi die Egbert! Fijne kerstdagen!

Anne zei

Grappig...... Arme hond.