donderdag 22 december 2011

Galanthus nivalis

Het bijhouden van een weblog maakt me opmerkzamer.
Al wandelend met Egbert viel het mij gisteren op dat de de katjes aan de hazelaar al behoorlijk groot begonnen te worden.
Vandaag viel mijn oog op .....bloeiende sneeuwklokjes.
En dat terwijl de zon vanmorgen zijn meest zuidelijke positie -boven de Steenbokskeerkring- heeft bereikt en het hier dus de kortste dag is. ( niet de Kreeftskeerkring zoals Rick ten stelligste beweerde en ik dus op  mijn blog meldde)
Ook al duurt het nog maanden voordat er sprake is van echte lente zullen, over een week of 6 de eerste berichten uit Spanje komen dat de amandelbomen beginnen te bloeien.
Trouwens vandaag op Facebook een melding uit Spanje van bloeiende narcissen
En zo is er steeds iets om naar uit te kijken.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: