dinsdag 6 december 2011

Geacclimatiseerd

De laatste dagen creĆ«er ik 's morgens een mogelijkheid: hoe wil ik zijn vandaag?
Na een paar dagen Spanje moet ik altijd even omschakelen: van slechts dingen doen die in me opkomen naar zaken die ik ben aangegaan en die me als 'verplichtingen' aanstaren.
Dus kon ik wel wat inspiratie en een steuntje gebruiken: creatief  en open zijn. Leuk als je eerst een tekenles hebt.
De opdracht was om het tekenpapier kletsnat te maken en daar vervolgens, sterk verdunde verf op aan te brengen en dan het papier op te pakken zodat de verf gaat lopen.
Mijn god wat een opdracht, niets voor mij, gewoon geklieder. Er ontstaan vlekken waar je het heelal in ziet en ik ben in 5 minuten klaar. Ik merkte dat ik afhaakte en mijn eigen ding ging doen.
He! waar zijn je creativiteitt en openheid?
Even met een paar medecursisten overleggen en opnieuw proberen en ja hoor, er ontstonden nu mooie vlekken.
Normaal gesproken praat ik alleen met de dames maar dacht vandaag dat een gesprek met de mannen ook tot de mogelijkheden behoorde. En ineens heb je al kliederend een gesprek over: wandelen naar Santiago, over de hond die een van de mannen altijd bij zich heeft, over het verpleeghuis waar de vrouw van de ander ligt na een ernstig ongeluk.
Als ik na de les weer in huis stap, ben ik weer helemaal thuis.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: