dinsdag 22 februari 2011

Wekelijkse nadenker.

Niet aan de goedheid van de slager, de brouwer of de bakker danken wij ons dagelijks eten, maar aan het feit dat zij hun eigen belang nastreven.
GB Shaw

Sinds ik vier jaar geleden ben gestopt met werken heb ik in meer of mindere mate moeite om mijn dagen een zinvolle invulling te geven. Met het hebben van een vaste baan word je verplicht om een dagelijkse portie handelingen te verrichten. Maar als die dekselse verplichting ontbreekt moet invulling van de dag op eigen kracht gedaan worden.  Dit is niet mijn sterkste punt.
Dus in een monoloog, met Rick als aanhoorder heb ik de volgende mogelijkheden op een rijtje gezet;
het starten van een weblog.
Vrijwilligers werk.
Het vinden van freelance werk.
Het klinkt allemaal heel geweldig en altruistisch maar toen ik de de uitspraak van GB Shaw tegen kwam realiseerde ik me dat ik dit niet alleen voor de ander doe maar omdat het deels ook, eigenbelang is. Want ik wil mezelf beter voelen, ik wil vertellen, ik wil bijdragen aan een ander en ik wil geld verdienen. Niets mis mee als ik maar in mijn achterhoofd houd dat de activiteiten die ik doe voortkomen uit : IK wil.
Vandaag heb ik de eerste stap gezet om vrijwilligers werk te gaan doen voor Humanitas.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: