donderdag 17 februari 2011

Digibeter

Een blog maken valt als digibeet niet mee. Ten eerste zijn er veel keuzes te maken.
Wil je dat het blog openbaar is, bedenk een URL ( wat is dat ), maak een indeling, wil je reclame maken?
Allemaal zaken waar ik nog nooit mee heb te maken gehad maar... al doende leer ik.
Sommige dingen zijn deksels eenvoudig, nou ja voor anderen. Zit ik elke keer de berichten 10 keer door te lezen of ik geen type fouten heb gemaakt zie ik nu dat er een spelling controle opzit. Eigenlijk moet ik zeggen dat er zelfs een hele balk aanwezig is met verschillende functies. Invoegen van foto's, Jump break invoegen ( weet alleen nog niet wat dat is ) en het doorhalen van tekst. Dat laatste moest ik op de lagere school doen als ik een woord fout had geschreven maar volgens mij kun je dit tegenwoordig toch gewoon deleten?
Zal dat laatste aan de buurjongen ( 8 jaar ) vragen.

Nu ik even rustig voor het scherm zit bedenk ineens "als je nu in het vervolg eerst eens op je gemak het
scherm bekijkt en zie welke mogelijkheden er zijn in plaats van als een gek te gaan rammen op het toetsenbord . Waarschijnlijk kom ik dan een heel stuk verder en .... met minder frustratie".

Heb ik toch weer wat geleerd vandaag.
Met groeten Ton

Geen opmerkingen: