zaterdag 20 juli 2024

Rust!

Weer thuis.


We kregen van hospita Agnes allebei een mooie bos gladiolen. Ze horen erbij en ze staan hier fier in de vaas.
Beiden zijn we meer dan tevreden met het resultaat van de laatste vierdaagse. Rick helemaal blij met de nieuwe afstand en het feit dat het hem zo gemakkelijk afging. Ik met mijn drie blaarloze dagen en de constatering dat ik het fijn vind om ‘alleen’ te wandelen.

Wel ga ik eens informeren bij huisarts, podoloog of amputist of er een oplossing is voor dat vermaledijde kleine teentje dat de laatste wandeldag als vanouds het plezier probeerde te vergallen. 

Vanmorgen met de trein van kwart over negen naar huis. 
Op het station besloot ik een beker koffie te kopen.
Drie mensen voor me in de kiosk waarvan de laatste een jonge vrouw was die duidelijk ook de vierdaagse tot een goed einde had gebracht.
De knappe man achter de balie feliciteerde haar met haar medaille en gaf haar een compliment over haar mooie haar.

Vervolgens stapt ik naar voren en vroeg hij waar hij mee kon helpen.
Ik stelde hem een tegenvraag: zag ik nou dat je met haar stond te flirten?
Ja, antwoordde hij, dat doe ik altijd en ik ga ook met u flirten. Wat heeft u mooie bruine armen en ik neem aan dat u de vierdaagse ook heeft uitgelopen?
Ja, zei ik.
Dat is een knappe prestatie. Chapeau.
Dank je.

Ik zou graag een cappuccino willen.
Ga ik voor u maken

Maar eigenlijk is dit een verkooptruc hoor, zei hij. En het werkt. 
Ik kan hem ook dubbel sterk maken hoor zei hij onderwijl hij de eerste handelingen verrichtte en ik betrapte me inderdaad op de gedachte dat ik dat dan wel wilde.
Ik bedankte hem maar bleef bij mijn eerste keuze omdat ik liever meerdere keren een kopje koffie drink dan dat ik alle cafeïne in een shot naar binnen krijg.
De koffie dronk ik met extra plezier op.

Tegen twaalf uur in Den Helder waar op een terras waar we langs liepen werd geapplaudisseerd. We waren dan ook duidelijk herkenbaar met de bossen gladiolen.

Rick pakte de rugzakken uit en stopte de wandelkleren in de wasmachine. Ik deed boodschappen en maakte een salade. En die salade is wel een paar dagen nodig want we zijn beiden behoorlijk aangekomen. En dat ondanks al dat gewandel. Maar goed: taart, feestje met buffet, ontbijt in Wijchen, meer taart, patat, pizza en dat naast alle aangeboden heerlijkheden langs de route.

We hielden vanmiddag een lange siësta ondanks de vreselijke herrie die van Willemsoord kwam. Zomerfeesten. En dat terwijl onze oren nog tuteren van ‘Zwemuh in bacardi lemuh’.


Met groeten Ton

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Gefeliciteerd met jullie prestatie! Knap hoor! En zo leuk weer om te lezen!
Groetjes Christine

Anoniem zei

Mooi verhaal weer, Ton en gefeliciteerd met jullie wandelprestatie.

Beatrijs Vissers zei

Gefeliciteerd hoor en t was weer een leuk blog. o af en toe kom ik er op bezoek. Groetjes vanaf texel, Beatrijs

Bertiebo zei

Mooi verhaal. En gefeliciteerd met jullie prestatie!

Marthy zei

Ik hou wel van zulke verkopers.

Jan zei

Weer een felicitatie waard met het behalen van de eindstreep van de 4 daagse.

miekequilt zei

Wat een prestatie van jullie. En nu lekker bijkomen.

Mevrouw Niekje zei

Leuk verhaal weer! Nu even bijkomen van al dat lopen en die lekkere snacks en happen!

Della and Tracy zei

Well done both of you. I know how you feel when you say this will be my last one, then you enjoy the atmosphere and the taking part so much that you forget the painful bits. x