woensdag 24 juli 2024

Kleine wereld

Onze huishommel. Of eigenlijk: onze balkonhommel.


Trouw bezoeker van de lavendel en Rick wordt er blij van. 
Dat zo’n beestje die lavendel op twee hoog toch weet te vinden. Roept hij.
Ik wil dan weten hoe hij weet dat het dezelfde hommel is.
Hij ziet er steeds hetzelfde uit.

We hadden een uitje naar Texel. 


Met de boot is altijd een feestje. Zeker met het mooie weer van vandaag.


En natuurlijk hadden we een leuk gesprekje met dit echtpaar. Ze komen uit mijn geboortestreek en dat praat altijd makkelijk. De foto is inmiddels doorgemaild.


Om onverklaarbare redenen hadden we geen zin om te wandelen. We gingen dus lekker met de fiets. Hier de lagune die echt elke keer dat we op het eiland zijn, mooier is geworden 


Bij de vriendinnen heerlijk in de tuin uitgebreid geluncht en onderwijl lekker bijgepraat. En ik dronk zelfs een glaasje wijn. Of drie.
Wat is het toch fijn om een leuke groep mensen om ons heen te hebben.
Dank dames voor het aangenaam verpozen.

De terugweg nam, na alle wijn, wel iets langer in beslag dan de heenweg.


Gelukkig was ik nog wel bij machte om een foto van de lagune te maken. Nu bij laagwater. Nog mooier en gevarieerder dan bij vloed.


Bij de boot was het druk maar er was voor iedereen een plaats aan boord.

Zowel op de heen- als de terugweg kwam ik een oud collega tegen. Toch bijzonder en we spraken af dat ik bij haar op visite ga komen. Ze gaf haar adres en dan is het toch wel verrassend dat ze bij Sopraan in de straat woont. Sinds kort. Dat weer wel.

Klein wereldje.


Met groeten Ton 

3 opmerkingen:

Marthy zei

Dat je nog terug kon fietsen na 3 glazen wijn. Mij zou het niet lukken dus probeer het ook maar niet.

Petra zei

Hallo Ton, wij willen morgen naar Texel gaan maar als ik dan zie hoe druk het is heb ik er al geen zin meer in bahh al die rijen mensen met fiets bbrrr. Zo geen zin in, we willen met de auto en fietsen drager tot Den Helder fietsen eraf en dan met de fiets de overtocht ik ga er nog ff een nachtje over slapen. Mooie foto’s en zo te lezen een gezellige dag, met leuke mensen. Groetjes Petra

Y. Schoutsen zei

Een hommel wordt in Japan vaak kumabachi genoemd: berenbij. Leuk hè?